LOADING CLOSE

۵ روش برای سنجش علاقه کاربران به سایت

۵ روش برای سنجش علاقه کاربران به سایت

۱- مدت زمان حضور در صفحه سایت بیشتر از یک دقیقه باشد

  مدت زمان سپری شده روی صفحات اینترنتی، می‌تواند شاخصی برای نشان دادن میزان تعامل (engagement) کاربران به یک سایت باشد. این مورد همچنین می‌تواند شاخصی برای ازریابی عملکرد یک کمپین یا سایر فعالیت‌های تبلیغاتی یک سازمان باشد.

۲- دیدن فیلم و عکس

تعداد دفعات مشاهده یک فیلم یا دانلود یک فایل صوتی، علاوه بر نشان دادن تعداد افراد بازدید کننده، به شما کمک می‌کند کیفیت محتوای مولتی‌مدیای خود را ارزیابی کنید

 آیا این فیلم یا فایل صوتی از نظر کاربران مفید بوده یا نه. آیا ویدیوی شما اینقدر جذاب بود که کاربر کل آن را تماشا کند؟ کاربران کل ویدیو شما را مشاهده کرده‌اند. آیا پیام ویدیوی شما خیلی کند و خسته‌کننده منتقل شده و یا در همان لحظات اول همه پیام را به کاربر داده‌اید و او دیگر رغبتی به ادامه تماشا آن نداشته است؟

۳- تعداد صفحات بازدید شده در هر بار ورود

تعداد صفحاتی که کاربر در هر بار ورود به سایت شما می‌بیند (Pages-per-session) نقش مهمی در رتبه سایت شما دارد و معیاری برای اندازه‌گیری میزان تعامل کاربران با سایت شماست.

۴- میزان به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

  شبکه‌های اجتماعی ابزاری موثر و پرطرفدار برای تقویت ارتباط و علاقمندی بین برند و مشتریان هستند. ارتباط طولانی مدت در شبکه‌های اجتماعی باعث وفاداری مشتریان به برند شما و ایجاد انگیزه در آنها برای تبلیغ محصول یا خدمات شما می‌شود.

۵- دنبال کردن کاربر در سایت

  تحلیل و بررسی رفتار کاربران روی سایت و استفاده از این اطلاعات در جهت موفقیت در فضای وب, یک بخش بسیار مهم در بازاریابی آنلاین است. یکی از کلیدی‌ترین این روش‌ها، دنبال کردن اسکرول کاربران در سایت است. این معیار نشان‌دهنده میزان درک کاربر از نحوه استفاده از وبسایت و محتوای آن است.

اگرچه اطلاعاتی مانند میزان ریزش کاربران (bounce rate) زمان حضور در سایت (dwell time) و یا تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید، اطلاعاتی کلی از نحوه رفتار کاربران را نشان می‌دهد، ولی دیدگاهی در مورد چگونگی استفاده از مطالب وبسایت توسط کاربر ارایه نمی‌کند.

این مطلب را به دوستانتان پیشنهاد دهید:

پاسخ دهید