LOADING CLOSE

۱۰ نکته کاربردی برای اینکه زمان خود را مدیریت کنید …!

۱۰ نکته کاربردی برای اینکه زمان خود را مدیریت کنید …!

۱- یک دفترچه همراه خود داشته باشید و تمام فکر‌ها، مکالمات و فعالیت‌های خودتون رو ثبت کنید.  این به شما کمک میکنه بفهمید چه کار‌هایی در طول روز انجام میدید و از لحظات گران‌بهاتون چطور استفاده می‌کنید. به این وسیله متوجه میشید چه مقدار از زمانتون صرف تولید نتیجه شده و چه مقدار با فکر‌ها، مکالمه‌ها و فعالیت‌های بیهوده تلف شده.

۲- هر فعالیت یا مکالمه‌ای که برای موفقیت شما ضروری است باید زمانی مشخص شده‌ داشته باشد. معمولا فهرست کار‌هایی که باید انجام شوند به مرور زمان طولانی‌تر و طولانی‌تر می‌شود تا آنجا که به یک لیست غیر قابل انجام تبدیل می‌شود. برای خودتون دفترچه قرار‌های ملاقات و زمان‌بندی تهیه کنید، و تمرین کنید به رعایت کردن این زمان‌بندی‌ها و برنامه ریزی‌ها پایبند باشید.

۳-حداقل ۵۰ درصد از زمان خودتون رو برای کارهایی که بیشترین نتیجه را تولید میکنند اختصاص بدید.

۴-در برنامه‌ریزی خود زمان‌های پرت را در نظر بگیرید. زمان‌هایی وجود دارند که از انجام کارهای خود منحرف می‌شوید، اگر این زمان‌ها را در برنامه خود در نظر نگیرید، براحتی از برنامه ریزی خود عقب خواهید ماند.
۵- هر روز ۳۰ دقیقه زمان برای تنظیم برنامه آن روز قرار بدید. قبل از آماده شدن این برنامه روز خود رو شروع نکنید. مهمترین بخش در طول روز همین زمانی است که برای روز خودتون برنامه ریزی می‌کنید.
۶-قبل از هر تلفن یا کاری ۵ دقیقه به این فکر کنید که چه نتیجه ای از این کار انتظار دارید. با این کار شما تصویری از موفقیت قبل از رسیدن به آن خواهید داشت و حتی زمان هم بنظر آرام‌تر می‌گذرد. همینطور بعد از هر کاری ۵ دقیقه زمان بگذاید و بررسی کنید آیا به نتیجه دلخواه رسیده اید یا نه. ببینید جای چه موردی خالی بوده و چطور این جای خالی رو در کار بعدی پر می‌کنید.
۷-اگرباید کاری رو تموم کنید حتما از علامت “لطفا مزاحم نشوید” استفاده کنید.
۸-تمرین کنید تلفن را فقط بخاطر اینکه زنگ می‌زنه جواب ندید. ایمیل ها رو به محض رسیدن جواب ندید. سیستم پیام کوتاه رو خاموش کنید و وقت خودتون رو به همین راحتی به دیگران ندید. مخصوصا وقتی برای کسب و کار شما حیاتی نیست. در عوض برای جوابگویی به تلفن‌ها، پیام‌ها و ایمیل‌ها زمان خاصی رو در برنامه‌تون مشخص کنید و در همون زمان اختصاص داده شده این کار‌ها رو انجام بدید.
۹-شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و … را غیر فعال کنید مگر اینکه ازین ابزار‌ها برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید.
۱۰-به یاد داشته باشید که انجام “همه” کار‌ها غیر ممکن است. همینطور به یاد داشته باشید که تنها حدودا ۲۰ درصد از مکالمه‌ها، فکر‌ها و فعالیت‌های شما ۸۰ درصد از نتایج شما رو تولید میکنه.

منبع: https://www.entrepreneur.com/article/219553
این مطلب را به دوستانتان پیشنهاد دهید:

پاسخ دهید